Foundations – Build Me Up Buttercup

 

 

 

Foundations – Build Me Up Buttercup

 

Why do you build me up (build me up) buttercup, baby
Just to let me down (let me down) and mess me around?
And then worst of all (worst of all) you never call, baby
When you say you will (say you will) but I love you still
I need you (I need you) more than anyone, darlin’
You know that I have from the start
So build me up (build me up) buttercup, don’t break my heart
«I’ll be over at ten, » you told me time and again
But you’re late, I wait around and then (bah-dah-dah)
I went to the door, I can’t take any more
It’s not you, you let me down again (hey, hey, hey)
Baby, baby, try to find (hey, hey, hey)
A little time and I’ll make you happy (hey, hey, hey)
I’ll be home, I’ll be beside the phone waiting for you
Ooh-ooh, ooh-ooh
Why do you build me up (build me up) buttercup, baby
Just to let me down (let me down) and mess me around?
And then worst of all (worst of all) you never call, baby
When you say you will (say you will) but I love you still
I need you (I need you) more than anyone, darlin’
You know that I have from the start
So build me up (build me up) buttercup, don’t break my heart
To you, I’m a toy, but I could be the boy you adore
If you’d just let me know (bah-dah-dah)
Although you’re untrue, I’m attracted to you all the more
Why do I need you so? (Hey, hey, hey)
Baby, baby, try to find (hey, hey, hey)
A little time and I’ll make you happy (hey, hey, hey)
I’ll be home, I’ll be beside the phone waiting for you
Ooh-ooh, ooh-ooh
Why do you build me up (build me up) buttercup, baby
Just to let me down (let me down) and mess me around?
And then worst of all (worst of all) you never call, baby
When you say you will (say you will) but I love you still
I need you (I need you) more than anyone, darlin’
You know that I have from the start
So build me up (build me up) buttercup, don’t break my heart
I-I-I need you more than anyone, baby
You know that I have from the start
So build me up (build me up) buttercup

 

La primera máquina de karaoke la introdujo el cantante Daisuke Inoue, pero el éxito fue un poco por casualidad, ya que la gente asistente a sus conciertos insistía en poder cantar junto a él, gracias al experimento interactivo tan novedoso. Cuando el cantante vió el gran potencial del invento, lo patentó en un primer modelo consistente en una máquina a la que había que echar una moneda para que funcionase

 

karaokes.com.ar

 

En América y Europa se hicieron bastante conocidos este tipo de actividades, sobre todo en los bares, cuyo público era mayormente joven. Principalmente, el corazón del canto al vacío son las máquinas de karaoke, las que constan de una pantalla, mecanismo de supresión de voz, lector de DVD’s, además del sistema de sonido. Al principio, las máquinas tenían un lector de cintas, pero luego se cambió a las clásicas cintas de DVD’s. Se han llegado a abrir lugares especiales en los que sólo se puede hacer karaoke, además de comer y beber. Sin embargo, hay otros lugares que no están dedicados completamente a prestar el servicio del karaoke, pero establecen algunos días de la semana para ofrecerlo. Hoy en día, las máquinas son mucho más modernas, con pantallas de alta definición y de gran tamaño, al igual que un sonido potente. De igual forma, existen concursos a nivel mundial de esto e, incluso, han llegado a ser televisados.