Bob Dylan – Tombstone Blues

 

 

 

 

 

Bob Dylan – Tombstone Blues

Well, the sweet pretty things are in bed now, of courseCity fathers they’re trying to endorseThe reincarnation of Paul Revere’s horseBut the town has no need to be nervousThe ghost of Belle Starr, she hands down her witsTo Jezebel the nun, she violently knitsA bald wig for Jack the ripper, who sitsAt the head of the Chamber of Commerce
Mama’s in the factoryShe ain’t got no shoesDaddy’s in the alley lookin’ for the fuseI’m in the kitchen with the tombstone blues
The hysterical bride in the penny arcadeScreaming, she moans, «I’ve just been made»Sends for the doctor, who pulls down the shadeSay my advice is to not let the boys inNow, the medicine man comes and he shuffles insideHe walks with a swagger, and he says to the bride«Stop all this weeping, swallow your prideYou won’t die, it’s not poison»
Mama’s in the factoryShe ain’t got no shoesDaddy’s in the alley lookin’ for the fuseI’m in the kitchen with the tombstone blues
John the Baptist, after torturing a thiefLooks up at his hero, the Commander-in-ChiefSaying, «Tell me, great hero, but please, make it briefIs there a hole for me to get sick in?»The Commander-in-Chief answers him while chasing a flySaying, «Death to all those who would whimper and cry»And dropping a barbell, he points to the skySaying, «The sun’s not yellow, it’s chicken»
Mama’s in the factoryShe ain’t got no shoesDaddy’s in the alley lookin’ for the fuseI’m in the kitchen with the tombstone blues
The geometry of innocent flesh on the boneCauses Galileo’s maths book to get thrownAt Delilah who’s sitting worthlessly aloneBut the tears on her cheeks are from laughterI wish I could give Brother Bill his great thrillI’ve set him in chains at the top of the hillSend them out for some pillars and Cecil B. DeMilleHe could die happily ever after
Mama’s in the factoryShe ain’t got no shoesDaddy’s in the alley lookin’ for the fuseI’m in the kitchen with the tombstone blues
Where Ba Rainey and Beethoven once unwrapped their bedrollTuba players now, rehearse around the flagpoleAnd the National Bank at a profit sells road maps for the soulTo the old folks home and the collegeI wish I could write you a melody so plainThat could hold you dear lady from going insaneThat can ease you, cool you, and cease the painOf your useless and pointless knowledge
Mama’s in the factoryShe ain’t got no shoesDaddy’s in the alley lookin’ for the fuseI’m in the kitchen with the tombstone blues

 

La primera máquina de karaoke la introdujo el cantante Daisuke Inoue, pero el éxito fue un poco por casualidad, ya que la gente asistente a sus conciertos insistía en poder cantar junto a él, gracias al experimento interactivo tan novedoso. Cuando el cantante vió el gran potencial del invento, lo patentó en un primer modelo consistente en una máquina a la que había que echar una moneda para que funcionase

 

karaokes.com.ar

 

En América y Europa se hicieron bastante conocidos este tipo de actividades, sobre todo en los bares, cuyo público era mayormente joven. Principalmente, el corazón del canto al vacío son las máquinas de karaoke, las que constan de una pantalla, mecanismo de supresión de voz, lector de DVD’s, además del sistema de sonido. Al principio, las máquinas tenían un lector de cintas, pero luego se cambió a las clásicas cintas de DVD’s. Se han llegado a abrir lugares especiales en los que sólo se puede hacer karaoke, además de comer y beber. Sin embargo, hay otros lugares que no están dedicados completamente a prestar el servicio del karaoke, pero establecen algunos días de la semana para ofrecerlo. Hoy en día, las máquinas son mucho más modernas, con pantallas de alta definición y de gran tamaño, al igual que un sonido potente. De igual forma, existen concursos a nivel mundial de esto e, incluso, han llegado a ser televisados.